Thursday 21 July 2016

Cinta Hati Baru ; Skinkare Saffron Set Untuk Perawatan Kulit Wajah Yang Sihat Dan Sempurna !

Hai ~

Sebagai seorang isteri dan individu bekerjaya, saya sentiasa mencari produk yang best for my skin to consume..Susah juga nak cari produk kecantikan yang sesuai untuk semua jenis kulit seperti kering, berminyak ataupun kombinasi. So, I always be careful dengan pemilihan produk wajah.

Apatah lagi dengan lambakan produk terkini di pasaran. Fuh ! Banyak juga godaan ya :-) Sesetengah produk pula mengambil masa beberapa hari sahaja untuk halus dan cerah. Haaa.. yang ni anda kena hati-hati sedikit. Ia mungkin mengandungi bahan kimia yang mampu merengsa kulit.

Bila dah kulit agak bermasalah, penggunaan foundation saja memang tak cukup. Siapa tak nak kulit yang sihat dan mulus. Hihi...To be honest, dah terlalu banyak juga produk yang saya cuba.

Sesetengah produk memang hot dan meletup gitu tapi bila I cuba, jadi sebaliknya pula. And, finally saya diperkenalkan dengan skinkare saffron set. Produk rawatan + kecantikan yang dihasilkan mengikut taraf dermatologi antarabangsa. Ia bebas bahan berbahaya dan diiktiraf oleh Kkm.

My new skincare routine ~


Set ini sesuai untuk semua jenis kulit, yang mana buat saya lebih yakin pada kali pertama menggunakannya. Set saffron ni diformulasikan dari bahan terbaik dari seluruh pelusuk dunia. Especially bahan utama seperti saffron dari iran. Ia antara herba yang mahal, cukup bernilai dan dikenali sebagai 'king of spices'.


Jika anda tak cukup familiar dengan saffron, seperti saya. Bolehlah buat revision sedikit ya. I pun jenis yang mengkaji juga bila menggunakan sesuatu produk. Saffron ini memang banyak sangat manfaatnya untuk kulit. Ia bukan sahaja mampu merawat jerawat tapi juga melicinkan wajah dan menjadikan kulit lebih cerah. 

Actually kulit kita sentiasa terdedah pada radikal bebas, pencemaran ada di mana-mana. Sebab itulah protection untuk kulit amat penting. Mujurlah set saffron mengandungi antioksida. Ia juga mengandungi kolagen, vitamin C dan vitamin E yang sangat penting untuk merawat wajah. Penggunaan secara konsisten membantu kulit lebih berseri dan sentiasa awet mudah.

Jika sebelum ni, saya akan gunakan pencuci wajah, scrubbing, toner, serum, pelembap etc... Dengan set saffron, hanya 3 langkah diperlukan untuk kulit wajah yang sihat, bersih dan berseri. Ada 3 produk dalam rangkaian penjagaan wajah skinkare saffron set ni..



Bermula dengan penggunaan pencuci wajah > Serum > krim pelembap yang boleh digunakan siang dan malam.

Langkah 1 :  Saffron cleanser 50ml



Pencuci ni jenis gel ye..wangiannya memang lembut dan harmoni. Hanya gunakan sedikit dah memadai.

Sangat gentle to my skin. I love the PH. Seimbang untuk keperluan kulit. Ia tak menjadikan kulit saya tegang semacam dan terlalu kering..hihi.. Ia bertindak secara dwifungsi. Sebagai pembersih dan juga toner. Ia membantu membersihkan secara lebih mendalam terutama pada pengguna kosmetik. I gunakan air suam sebagai rutin mencuci wajah...

Langkah 2 : Special treatment serum 15ml



Walaupun botol serum ni comel saja, namun ia tahan lama ya. Hanya one drop diperlukan. picit sekali saja pada penutup botol serum ni. Cukup untuk sapu seluruh wajah :-)



Serum ni penggunaannya cukup mudah.. Hanya sapu secara lembut dari bawah wajah ke atas untuk penyerapan sempurna. Ia tak melekit ataupun berminyak.

Langkah 3 : Skin repair moisturizer 20g


Krim pelembap ni wajib I gunakan sebelum tidur. Ia tidak beminyak, easy apply on dan mudah meresap pada kulit. Hanya urut secara membulat untuk memudahkan resapan. Bila bangun pagi, memang perasan wajah tak berminyak langsung. Pelembap ni bertindak untuk melindungi kulit dari radikal bebas, melembapkan kulit serta melambatkan proses penuaan. Memang benefit jika dah masuk lewat 20 an macam saya ni hoho..

Setakat ni dah gunakan produk ni lebih dari seminggu. So far, my skin bertoleransi dengan set skinkare. Ia tak kusam. Segar gitu.

Jangan risau jika kulit wajah ambil masa untuk cerah ya , sebab ia bertindak lebih semulajadi dan selamat. Memang confident guna set ni. Selagi jerawat, jeragat tak tumbuh, kulit kita sedang menyesuaikan diri dengan produk baru. Hanya perlu setia dan konsisten sahaja.

Yeahh. I dah jarang selfie guna app sejak gunakan skinkare saffron set. Dah tak perlu touch up tebal tebal daa..hihi...


♥ ♥ ♥  Heart it ♥ ♥ ♥ 

 ~ Sesuai untuk semua jenis kulit

Mengecutkan jerawat

 ~ Memudarkan parut bekas jerawat

~ Menjadikan kulit wajah cerah sekata

~ Memperbaiki masalah kulit berminyak

Harga intro untuk produk ni ;

Semenanjung Rm145.00
Sabah / sarawak Rm150.00

By the way, jika anda nak tahu lebih lanjut mengenai rangkaian produk ni ataupun berminat nak cuba keberkesanan skinkare saffron set, bolehlah contact ;

sms / whatsapp 
0192273435

Facebook 

Instagram 

Email 
skinkarebyhezs@gmail.com
















1 comment :

  1. Hi Elvina. Perkongsian yg sgt baik. Cuma terlambat baca blog awk. Dah terbeli set bio essence jgk 😔 Lau x, sempat la save duit beli skinkare. Huhuhu. Smoga produk skin kare ni juga terbaik utk kulit saya 😊

    ReplyDelete

Pesanan Editor ^_^

Sebarang komen yang berbaur spam, mengandungi link hidup / mati serta tujuan promosi dan pengiklanan tidak akan diterbitkan. Jika berminat untuk beriklan, mohon baca ruangan advertorial.