Thursday 7 May 2015

Pilih Servis DiFiverr.com Untuk Bantu Perniagaan Online Anda!



Kenali Fiverr.com ] Fiverr.com pada mulanya ditubuhkan oleh Shai Wininger dan Micha Kaufman pada 2009. Konsep pemasaran jual beli servis freelance ini adalah idea asal Wininger.

Platform yang menampilkan freelance dari seluruh pelusuk dunia  ini menawarkan pelbagai servis freelance termasuklah servis penulisan, terjemahan, reka bentuk grafik, penyuntingan video dan programming. Setiap servis ini dikenali sebagai gig.



Apa yang membuatkan servis Fiverr.com cukup istimewa ialah semua servis berharga 5usd. Anda hanya perlu tambah dolar ( bergantung pada freelance) jika ingin menambah gig lain yang mereka tawarkan.

Biasanya setiap add on gig berharga 5usd juga.

Website ini telah dilancarkan secara rasminya pada awal tahun 2010 dan mempunyai lebih 1.3 billion servis menjelang tahun 2012. Perkembangan fiverr.com meningkat secara mendadak sejumlah 600% dan telah disenaraikan sebagai 100 laman web popular di u.s.

Bagi anda yang mengikut perkembangan fiverr.com sejak dahulu, anda tentu perasan laman web mereka kini mempunyai banyak perubahan contohnya freelance yang semakin profesional. Kebanyakan pakar dan syarikat tertentu juga turun padang untuk mempromosikan servis mereka.

Jadi untuk menggunakan servis fiverr sebenarnya cukup berbaloi jika anda membuat pilihan yang tepat dan sesuai dengan perniagaan anda.

Saya juga lebih suka menggunakan servis fiverr.com untuk tujuan bisnes online. Antara gig yang pernah saya gunakan adalah untuk menaikkan view youtube. Tujuannya agar video youtube saya berada di page pertama google. Walaupun ada laman web yang menawarkan servis menaikkan view youtube dengan cara view exchange (percuma sahaja), tapi saya lebih suka menggunakan fiverr. Ia adalah shortcut dengan hanya 5usd sahaja.

Memang berbaloi kerana video saya sebelum ini berada di ranking ke 4 page pertama google. Hanya pada minggu pertama saja video saya meraih lebih 2 ribu real human pageview. Saya ada selitkan link dalam video kerana waktu itu saya sedang mempromosikan produk clickbank.


Walaupun bayarannya dalam USD, dollar. Jangan risau ya  ^_^

Kerana 5usd jika anda convert ke Ringgit malaysia, sebenarnya hanya lebih kurang Rm16 sahaja. Ini berdasarkan pengalaman saya beli servis difiverr.com beberapa kali.

Saya mendapati ada servis tempatan yang menawarkan harga yang cukup mahal. Contohnya untuk SEO. Hendak mendapatkan trafik, berharga lebih kurang Rm50. Fuh! Sedangkan saya boleh dapatkan trafik pada harga Rm16. Jauh lebih murah.

Gambar dibawah merupakan salah satu gig yang mendapat rating positif yang tinggi. Cuma trafik yang ditawarkan adalah trafik sekitar u.s sahaja. Tapi jika anda ingin mempromosikan produk antarabangsa seperti amazon dan clickbank, anda bolehlah jenguk-jenguk servis seperti ini.  

Kebanyakan servis menaikkan trafik webpage yang mereka tawarkan adalah selama sebulan. 

http://tracking.fiverr.com/aff_c?offer_id=1712&aff_id=6609&url_id=1028


Di Fiverr.com, anda hanya perlu buat pilihan yang betul. Bagaimana memilih servis fiverr.com yang tepat untuk bisnes anda ? Saya akan share pada artikel lain ya :

Untuk mendaftar secara percuma dan menggunakan servis fiverr.com. Daftar dahulu disini :

http://tracking.fiverr.com/aff_c?offer_id=1712&aff_id=6609&url_id=1028

Jika artikel ini bermanfaat untuk anda, sila drop comment dibawah! Thanks :-)

Updated 11/05/2015 : Bagaimana nak pilih servis yang terbaik dan tepat difiverr.com ? Baca disini.

No comments :

Post a Comment

Pesanan Editor ^_^

Sebarang komen yang berbaur spam, mengandungi link hidup / mati serta tujuan promosi dan pengiklanan tidak akan diterbitkan. Jika berminat untuk beriklan, mohon baca ruangan advertorial.