Sunday 24 May 2015

10 Produk Kecantikan Wajah Yang Mendapat Banyak Review Positif

Wanita dan kecantikan sememangnya tak dapat dipisahkan. Maklumlah wajah yang mulus, cerah dan gebu ini merupakan aset berharga buat wanita. Sebab itulah wanita sanggup membelanjakan sejumlah wang yang besar untuk mendapatkan kulit wajah yang sempurna. Tak kiralah samada wanita bujang ataupun wanita yang telah berumahtangga. Kesempurnaaan kulit wajah mampu memberikan keyakinan yang tinggi bagi seseorang. Ho ho ^_^.. Begitulah hebatnya kuasa kecantikan.

Pada zaman sekarang ini, bukan wanita sahaja rajin jaga kecantikan, lelaki pun sama juga. Kewujudan pelbagai produk baru untuk krim wajah, minuman kolagen, suntikan membuktikan ramai orang memang obses kesempurnaan dan kecantikan wajah. 

Sebab itulah pemilihan produk kecantikan untuk kulit muka ini penting. Sebelum memilih produk, biasanya saya akan tinjau-tinjau jugalah produk yang tengah hot dan laris dipasaran. Risau juga kadang-kadang bila baca bahagian testimoni. Sebab kadangkala testimoni ini boleh dibayar / dipalsukan. Ho ho.. Sebelum ini saya pernah terjah sebuah blog pasal produk kecantikan. Bukan main banyak testimoni yang saya baca. Fuh ! Masa tu memang teringin sangat ++.. Bila baca diruangan komen, banyak pula komen negatif pasal produk tu. Jadi saya pun lost trust.

Buat masa ini, saya selesa menggunakan produk kecantikan daripada FynProfessional yang mementingkan kualiti kulit yang sihat.. Hoho..Boleh baca review penuh saya DISINI 

Disini saya share dengan anda, produk-produk di malaysia yang mendapat banyak review positif samada melalui pengalaman orang lain ataupun saya baca dari pengalaman blogger lain. Saya lebih suka review produk oleh para blogger kerana mereka lebih jujur berbanding testimoni mesej ataupun whatsapp yang discreenshot.

Ada antara produk kecantikan ini yang saya sendiri telah gunakan dan sempat juga buat review. Anda hanya perlu klik link untuk baca.

1. SK II

 Foto credit Sunshinekelly.com


Siapa tak kenal SK II. Produk kecantikan ini adalah ekstrak wain beras yang berasal dari Jepun. Ia mengandungi pitera hampir 90%. Produk ini popular kerana si pemakainya yang mempromosikan produk ini bukan calang-calang.

Kebanyakan mereka yang memulakan penggunaan produk ini adalah artis antarabangsa. Sebab itulah ramai yang mempercayai produk dari SK II. Antara produk terbaik SK II ialah Facial treatment essense, juga dikenali sebagai 'miracle water'. Produk ini amat sesuai bagi mereka yang ingin melambatkan proses penuaan, agar wajah nampak lebih muda. Ia juga mendapat rating 5 bintang dikalangan pengguna.

Tapi kalau lihat dari sudut harganya pun boleh tahan juga mahalnya. Boleh kering dompet jika nak beli setiap bulan. Kalau nak beli satu set pula boleh mencecah harga ribuan ringgit. Fuh ! Anda tentukan.


2. Garnier Sakura White

Foto credit www.yamty.my

Berbanding produk terdahulu garnier yang berasaskan lemon, produk terkini mereka iaitu garnier sakura white nampaknya lebih banyak sambutan dan review positif. Labelnya pun comel gitu. Ala-ala jepun. Siapa tak nak kulit cerah pinkish. Ho ho ^_^..

Produk ni antara yang mudah nak dapat dan beli. Tapi saya tak pernah cuba lagi produk ni, Cuma memang kerap nampak bila visiting guardian ataupun watson. Bila research pasal produk ni, wow ! Rupanya banyak juga review positif. Antara kebaikan yang saya baca mengenai Garnier Sakura white ini ialah ia mampu mencerahkan wajah 60% dalam masa 4minggu.

Ia juga sesuai untuk kulit yang sensitif. Produk ni berasaskan ekstrak sakura dan vitamin pencerah. Berminat juga nak try produk ni lain kali. Ho ho.. Harganya pun memang mampu milik ya. Sesuai bagi mereka yang kurang budget.


3. Safi Rania Gold

Foto credit ww.wanista.com

Sekarang ni, Nora Danish pula yang jadi duta Safi Rania gold. Bercakap pasal produk ni. Ia antara produk yang saya pernah cuba juga. Memang elok jugalah untuk kulit. Nampak kesannya. Antara produk safi rania yang saya pernah cuba adalah pencuci gel untuk wajah, krim malam dan toner. Sangat sukakan kesemua produk ni.

Gel pencuci ni memang wangi dan best bila cuci wajah. Toner dia pula memang wangi sangat. Krim malam pula antara produk safi yang saya pernah in love with ! Sebab ia boleh tolong kecutkan jerawat. Nampak kesannya 1 malam sahaja. Jika kulit muka kita ni jenis yang berminyak + + semasa bangun dari tidur, kita akan rasa kulit wajah less oily bila apply krim malam ni. Krim siang tak pernah try lagi, tapi baca pengalaman orang lain, kulit kita ni biasanya akan jadi lebih berminyak. He he..

Harga dia pula memang mampu milik. Boleh cari di mana-mana kedai, watson ataupun guardian.


4. Cellnique 

Foto credit maddyloves.wordpress.com

Produk cellnique ni tak pernah cuba lagi dan tak pernah ambil tahu pun sebelum ini. He he..Tapi memang banyak review positif cellnique ni. Harganya memang agak mahal sedikit, tapi rasanya berbaloi untuk mereka yang berniat mencubanya.

Bagi anda yang nak tahu peranan produk cellnique ni, ia adalah salah satu pakar produk kecantikan untuk anti penuaan, jerawat + parut + liang terbuka,  warna kulit tidak rata, pigmentasi, kulit kering dan sensitif. Cellnique & Clinique adalah dua produk berbeza ya ^_^..


5. Dnars

Foto credit Lelong.my

Merupakan produk yang sedang saya gunakan sekarang ini. Saya beralih dari Safi Rania gold pun sebab terpengaruh dengan testimoni live kawan lain mengenai Dnars. Dah curang dah..he..he,. Tapi cubaan ini sememangnya berbaloi sebab dapat banyak teguran positif yang membina keyakinan diri..^_^.. Wajah jadi lebih cerah selepas beberapa bulan menggunakan Dnars. Yang penting kenalah konsisten.

Produk ni memang mampu milik ye. Bolehlah intai-intai di kedai jamu berdekatan anda. Trial pek untuk Dnars harganya bawah Rm60 rasanya. Dah lupa pula.. hi hi..

Baca review penuh saya mengenai produk Dnars disini..

6. Loreal


Foto credit www.beautynerdbynight.com

Loreal ini antara produk yang popular diperingkat antarabangsa. Saya kenal loreal ni pun dari seorang kawan yang gunakan salah satu produk loreal iaitu, krim melanin vanish double booster. Wajahnya memang nampak cerah dan sangat berseri. He he.. Harga around Rm50- Rm60 sebotol. Masa tu masih student lagi. Kira cukup mahallah.  Hi hi..

Bila dah bekerja, berkesempatan juga try produk ni krim melanin vanish double booster. Memang best krim ni. Water base dan wangi sangat. My husband yang try juga kata yang produk ni best. Tapi rasanya produk ni dah tak ada lagi dipasaran. Loreal ini banyak jenis. Kenalah pilih mana satu yang ngam dengan kulit dan banyak review positif.. Produk loreal memang dipercayai kualitinya..


7. Mary Kay

Foto credit www.pinterest.com

Saya kenal produk ni pun sebab promosi orang sekampung. Banyak juga yang mempromosi produk ni. Bagi anda yang ingin menjana pendapatan sampingan sambil menggunakan produk Mary kay ni, bolehlah jadi agen. Prosesnya, saya kurang pasti. Belum promosi produk ni lagi..^_^ Based on review dan kajian saya sendiri. Chewahh.. memang banyak pengguna produk Mary Kay ni.

Mary kay adalah rangkaian produk krim wajah, pencuci hinggalah ke kosmetik. Harganya pun memang boleh tahan mahal. Nak kata mampu milik rasanya oklah juga. Harganya mencecah puluh dan ratusan gitu. Ho ho.. Mary Kay pun salah satu expert untuk kulit wajah bermasalah.


8. Skin Food

Foto credit www.alibaba.com

Produk ni merupakan salah satu produk kecantikan dari Seoul, korea. Dah lama dah brand ni. Dari tahun 1957 lagi. Memang dipercayai oleh ramai pengguna. Produk 'makanan kulit' ini diproses dari bahan-bahan semulajadi, iaitu organik.Oleh itu, ia memang disarankan jika anda mempunyai sensitiviti terhadap produk kecantikan lain yang mengandungi kimia tinggi.

Tahu produk ni pun dari senior tempat kerja. Mula-mula tu wajah dia memang penuh jerawat. Puncanya kerana tak sesuai dengan produk kosmetik. Then, perasan yang jerawat dia ni dah berkurang sangat. Perubahan yang cukup ketara. Bila tanya, dia pun sharelah rahsia dia ni, produk skin food. Bila cari online, wow.. Banyak juga review positif produk ni.. he he..


9.  Hada Labo

Foto credit www.musingsofamuse.com

Kalau tengok produk hada labo ni, memang memikat jiwa.. Ha ha.. Ni salah satu produk dari jepun. Hada bermaksud kulit, Labo pula bermaksud Laboratory ataupun makmal. Jadi maksud Hada Labo ni ialah 'makmal kulit' ! Nak dapat kulit cerah susu boleh try produk ni.

Review produk hada labo ni memang mostly positif. Suka baca blog yang sharing pasal hada Labo ni. Saya pun berniat nak cuba juga produk ni. Tapi belum berkesempatan lagi.. He he.. Masih setia pada Dnars.

Update 30 June 2016 : Baca review penuh saya mengenai Hada labo disini..


10. Bio Essense

Foto credit www.angelexxa.com

Produk ni pun antara yang famous dan banyak review positif. Ada jugalah member saya yang guna bio essense ni. Memang halus saja wajahnya. Tak nampak oily langsung. Itupun dia guna krim malam bio essense saja.

Harganya pula masih mampu milik. Nak guna produk ni, belum terfikir lagi pula. Hi hi..Antara produk bio essense yang mendapat sambutan ialah Tanaka white dan produk berasaskan bird nest tu.. ^_^

Baca review penuh saya disini



Okaylah. Setakat ini saja perkongsian saya. Untuk penambahan dan pertanyaan, drop komen anda diruangan komen ya.




152 comments :

  1. Ada skin care baru yang berasaskan bunga bunga dari Australia...sangat mujarab sekali...tanpa paraben, just natural

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimakasih atas infonya atas infonya sis, semoga makin jaya terus yaaah :D

      Delete
    2. Apa nama produk dari Australia tu ye ? Hihi

      Delete
    3. Dnars tak elok untuk kulit sensitif ..saya pakai dua bulan thn muka jadi kering then luka and last sekali jadi parut..and dnars tak elok sebab ada merkuri tak percaya boleh cuba test guna sudu..better beli produk yang dijual di watson jangan beli produk kat jamu bahaya kebanyakkannya ada merkuri yang boleh merosakkan kulit kita

      Delete
    4. Saya pun pernah pakai dnars mmg kulit putih cantik...ramai yg tegur..bila dgr ada merkuri terus stop..biarla muka xbrp nk flawles putih asl xbahayakan diri sendri

      Delete
    5. Dnars sumpah x elok..saya pakai trus muka naik jrawat gila2 lpas brhnti

      Delete
    6. Dnars sy pnh pakai bln pertama pakai ok, masuk bln ke 2 muka naik jerawat byk dan gatal terus stop

      Delete
  2. pkai dnars takde kesan sampingan ke sis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. my sis pernah pakai dnars., memang okay and kulit akan jadi cerah tapi kalau stop pakai, kulit akan back to normal balik

      Delete
    2. dnars dah diharamkan KKM

      Delete
  3. Klu nano white oky x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sye dh try guna ..siap bli set besar lgi yg ratusan ringgit ..tpi malngnye kulit sye jdi burn sangt..sye suggest x yahlh beli..

      Delete
  4. ada sesiapa tau pasai produk,korea,boryeong mud,oktak...admin tq

    ReplyDelete
  5. Salam adik. Ni kak.pie nak tanya. Cadangan nak buat spa mobile / tapi tak pasti prouduct apa yg sesuai untuk di gunakan. Dulu k.pie kerja di hotel spa/ depa guna barang2 mahal sgt/ x mampu kita.

    ReplyDelete
  6. wah.... bestnyer ada orang review tentang produk ni... sekurang-kurangnya dapat la jugak info mana yang sesuai...

    ReplyDelete
  7. Dnars tk elok utk kulit. Cer stop pakai dlm seminggu :")

    ReplyDelete
  8. Penah pakai dnars. Muka bengkak dan gatal2. Kulit jadi meruam dan kasar bila disentuh. Kena amek ubat sapu hydrocortisone dan ubat alergy dari doktor kulit. 2 minggu batu kesan alergy surut. Tapi berparut pada muka sebab jerawat2 yg keluar masa pemakaian dnars. Takde senarai ingredient pada packaging, so tak tau apa yang buat saya alergy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maybe tk ssuai untk kulit kot. Depend on your skin la..I guess. Kdang kulit ok smua product you test pon tk dpat effect apa2

      Delete
    2. Pastikan yg produk tu original.. Rajin2 research n google nk pastikan yg original.

      Delete
  9. good info sis! free singgah2 la ke blog sy:)

    ReplyDelete
  10. Aku pelik kenapa semua produk tempatan aku pakai semua kulit gatal2 jerawat makin naik,pakai auramen je ok sikit.

    ReplyDelete
  11. Jujur testimoni sendiri.Dnars x ok..hada labo best..safi pomegranate (delima) okay..safi rania okay..loreal tak okay (bengkak muka ). Nano white pernah try cleanser je..okay..skrg ni pakai glow glowing..alhamdulillah okay dengan kulit saya yang sangat sensitif

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pernah pakai glow glowing sblm ni,1st 2 week,terus naik jeragat..apa lg,terus stop... T.T

      Delete
    2. Sy pakai glow glowing jd alergik..muka jd gatal2..

      Delete
    3. Sy stop pakai glow glowing muka terus break out. Masa pakai mmg flawless.. T.T

      Delete
    4. Saya plak tbalik.. Dnars ok.. Hada labo x ok.. Naik jerawat teruk gila.. Jumpa dr, dia bagi t3 mycin..baru ok. Safi x ok.. Loreal best.. Kulit jd cerah blik lepas 2 bln dok jemur panas.. Tp loreal 10 in 1 tu jela.. Yg lain xde effect pape kat muka.

      Delete
  12. Good info.. ^_^ Syabas!

    Review : (21/08/16)*Guna selama 7bulan
    Saya menyesal guna Dnars sebab Dnars muka saya tumbuh jerawat halus² macam pasir. Ala² ruam macam tu.. Ceh! Mungkin x sesuai dgn kulit saya. Sekarang dah stop seminggu, muka jadi macam sunburn. Jerawat naik, malu. Bekas jerawat jadi hitam. Pori² muka pun membesar sikit. Sekarang tgh tengok² nak cari produk organik je senang. Harap² menjadi.

    Oh, sebelum terlupa. Mula² saya guna Dnars kulit mengelupas. Bila dikaji (hehe) sy xsesuai guna sabun beras dnars, muka jadi pedih. Kulit mati yg dekat celah hidung dgn bawah dagu mengelupas dan agak busuk selama beberapa minggu. Krim malam ok, bila bangun pagi macam berseri² pulak muka. Hehe ..

    Apa² pun, selamat mencuba. Mungkin anda sesuai,teruskan. Ni cuma pengalaman saya.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blh try innisfree or loccitane... Tp liccitane maahl sket.. Innisfree affordable and organic.. Sbb kulit sy pun sensitif so pakai innisfree mg membantu

      Delete
  13. Kawan saya pakai Dnars memang cantik sangat.. But student life kan.. Haritu dia xde duit utk beli so dia stop seminggu..terus naik jerawat lepas tu..sampai skrg still tak baik.. Bila dia pakai balik dnars terus tak jadi .. Muka teruk sangat..keluar jerawat Batu plus jerawat yang ade putih kat dalam tu..sometime tengok pun
    Rasa geli siket..bcs actually dnars mmng ade mercury.jadi bila berhenti for a while mmng teruk muka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sis boleh review skincare shaklee Nutriwhite dan Enfuselle dua-dua produk ni bebas undur paraben..insyaAllah banyak feedback yang positif..

      Delete
  14. Terima kasih sis2 yg share info. Suka baca. Sy pun nak komen yg sy pakai dnars pun kulit mengelupas, dan ada juga kawan yg pakai, mula2 elok, tapi bila tinggal terus tak ok..huhu. tapi ada juga kawan yg ok je pakai, katanya krim malam tu pakai sebulan sekali je. apapun, depend kpd masing2 punya kulit jugak kot.
    sy skrg pakai biore cleanser, ade paraben, tapi nak tunggu habis dulu. ingat nak try mana2 produk organik yg sis2 suggestkan.
    kan bagus kalau korang ada buat satu group utk discuss pasal isu2 ni. ke dah ada? hehe..
    ok..tq -Mizah

    ReplyDelete
  15. SK-II yg paling mahal - siap ada skim easy payment. Tapi kalau mampu & sesuai dgn kulit, mmg berbaloi.

    ReplyDelete
  16. Boleh tau nama skincare dr Australia. Tu x?

    ReplyDelete
  17. nak beli pa2 produk cek dulu kt kkm klik http://www.bpfk.gov.my/

    ReplyDelete
  18. Hai.. Saya Anonymous yg komen pada 20 August 2016 at 10:48 pasal Dnars.. Berhenti penggunaan Dnars, saya try Hada Labo.. Alhamdulillah memang moist tapi betul lah seperti yg dibincangkan, Hada Labo x membantu utk jerawat.. Jerawat sy semakin banyak.. Stop guna Hada Labo dua minggu, saya guna Dr Aidil Trial Set Skincare ( Idealyst), esok 01/10/2016 genap seminggu pakai. Alhamdulillah, jerawat beransur pulih, dan mengering. Rasa macam bersih je. Nanti saya bagitahu lagi perkembangan selanjutnya. #SharingIsCaring -iRa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Please update ye.sbb nak jugak tgk perkembangan.heeee

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  19. sangat bermanfaat sekali, dan sekali ingin mencoba
    pada diriku semoga hasilnya seperti apa yang aku inginkan
    terimakasih

    silahkan mampir

    disini

    ReplyDelete
  20. Tak try Artistry? best seperti yg lain juga

    ReplyDelete
  21. Hai.. Saya iRA - Anonymous yg komen pada 20/8/2016 at 10:48 dan 30/9/2016 04:04. Setelah menggunakan produk Dr Aidil Trial Set Skincare (Idealyst) selama sebulan. Alhamdulillah, OK. Muka nampak bersih tetapi sayang kerana jerawat saya semakin aktif dan berwarna merah. Jerawat mengering tetapi tumbuh pulak kat tempat lain. Mungkin tidak sesuai juga dengan kulit muka saya. Saya nekad untuk berhenti daripada menggunakan apa-apa jenis produk selama 2 minggu dan kemudiannya bertukar kepada SAFI RANIA GOLD. Pada mulanya, saya tidak mahu share di sini, kerana ingin melihat perubahan terlebih dahulu. Saya tidak menggunakan 1set pada mulanya. Saya mencuci muka dengan gel pembersih wajah SRG (mohon google sebelum guna sebab ikut jenis kulit) dan sapu COCOA BUTTER OIL selama seminggu sebelum tidur. Alhamdulillah, jerawat yang aktif semakin mengecut. Kemudian saya beli skrub wajah SRG dan penyegar. Kesan semakin positif. Saya kemudiannya membuat keputusan untuk menggunakan 1 set dan berjaya membeli serum dan krim pelembap siang. Alhamdulillah, walaupun slow, saya nampak perubahan jerawat dimuka saya semakin berkurang dan tidak aktif buat masa ni. Jika semakin ok, saya akan menggunakan krim pelembap malam pula. Hangat di media sosial sekarang berkenaan dgn DALACIN T untuk hilangkan jerawat. Kalau saya try nanti, saya tumpang komen kat TUAN BLOG.. hehe .. Terima kasih. #SharingIsCaring -iRa

    ReplyDelete
  22. Salam i pernah pakai Dnars .. ok ramai puji kulit halus.. so i stop dlm 2 minggu alhamdulillah tak de apa2 ok je.. tapi i macam nak pakai balik produk ni tapi korang... takut korang beli Dnars yg tiruan try cek goggle mana satu palsu atau tak....

    ReplyDelete
  23. Dalam list tu, saya dah pernah guna Loreal, Bio-essence dan safi rania gold. Teringin nak cuba SK-II, tapi mahal pulak.
    Menjadi ke SK-II tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy pnah guna sk11. Tp tk bkesan sangt.. Cuma kulit tk kering.. Lagi bagus youth

      Delete
  24. tQ utk tips yg bermanfaat ni.. :)

    ReplyDelete
  25. Salam sis..kulit muka sya jadi gelap dgn naik jerawat batu dekat pipi..parut tak nak hilang..muka saya cepat berminyak..kalau pakai foundation sekejap ja kulit terus burn..produk apa ya yang sesuai dengan saya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa klu pkai pepe yg de paraben cpat jd burn.. Paraben btndakbalas dgn sinar uv

      Delete
  26. Salam sis. Kulit muka saya sensitif..sekarang kulit muka saya jadi gelap pada yang asal..jerawat batu dekat pipi..parut tak nak hilang..kulit muka saya cepat berminyak..kalau pkai foundation cpat burn kulit sya terus jadi kusam kulit ..produk apa yang sesuai dengan saya sis

    ReplyDelete
  27. Salam sis..kulit muka sya jadi gelap dgn naik jerawat batu dekat pipi..parut tak nak hilang..muka saya cepat berminyak..kalau pakai foundation sekejap ja kulit terus burn..produk apa ya yang sesuai dengan saya..

    ReplyDelete
  28. SK - ll ok kulit jd halus glow semakin cerah.harga mmg mahal tp berbaloi boleh tahan dlm 4 bulan ke atas.

    ReplyDelete
  29. Sy pernah pakai dnars .. tak okay . Naik jerawat halus byk area dahi dan pipi .. pastu jd jerawat bsr2 pula . terus stop .. dlm masa seminggu sy terus pakak tati .. tati sama gak cm dnars .. pakai 2 3 kotak . naik jerawat halus .. stress pun ada . Stop juga . skrg pakai kdoll beuty . dh masuk 2 kotak . setakat ni dia hilangkan jrwt2 halus . krim malam dia bagus .. Tp riso jd cm dnars and tati .. so skrg rasa cm nk tukar.. tp xtaw nk pakai apa .. hurmmm ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh cuba guna yanko skin care.

      Delete
  30. Saya pernah pakai dnars. AlhamdulillH okay. Kulit makin cerah dan jerawat pon makin kurang. Tapi masalah ialah lama2 kulit saya tumbuh blackhead 2 3 ketol (tak penah kene blackhead). And then saya decide untuk stop pakai sebab saya risau and berpendapat efek dia memutihkan kulit wajah saya macam terlalu cepat (saya syak ade bahan kimia yg sangat strong or worst mercury mungkin ). Bila stop pakai alhamdulillah kulit tak jadi apa2 cuma dah tak glowing lagiii hahhaha still mencari produk yg sesuai. Sekarang ni tengah pakai pencuci muka eversoft je (berasaskan buah ) sebagai langkah selamat

    ReplyDelete
  31. Muka sy asalnya xde jerawat.. Lps tu excited cuba 1 serum..apa lg, pnuh 1 muka naik jerawat besar2 n brnanah.. Lps tu cuba pkai pncuci muka cetaphil dr guardian.. Pencuci tu ok je lembut but jerawat lambat nk hilang.. So, kwn sy suggest pkai skincare Tati.. Sbb tgk kulit muka dia memg lawa..sy pn cuba 1 set trial.. Wah, dlm sminggu jerawat dah mu stop tumbuh n dah mula kering.. Kulit muka pn rs lembut, licin n flawless glowing gtuu... Lps cuba 2mggu, sy tmbah bli toner n serum tati sbb 2 produk tu dijual asing xde dlm set trial.. Apa yg sy nk ckp, memg btul2 hebat sgt toner lbh2 lg serum tati tu..now, kulit muka sy dah licin n bebas jerawat.. Rmai kwn tegur pkai apa.. Sy memg puas hati pkai set tati.. Skrg sy up lg bli foundation tati n compact powder tati..bg sy,..smua produk tati memg trbaik lah...x cuba x tahu.. Dah cuba rs syg sgt ngan produk tati ni.. Mgkin depend ats kulit masing2 kot.. Tp bg sy, tati skincare amat trbaik.. Kulit muka cerah, gebu gebas, flawless n glowing.. Makeup pn tahan lama dgn foundation n compact powder dia.. Tq tati skincare!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Krim mlm dn krim trtmnt dah d hrmkn sbb mrbhya ada racun.

      Delete
    2. Tati ada merkuri. Try stop pakai.

      Delete
  32. Kulit muka saya pon teruk jugak, skrg saya pakai sk-II memang kesan dia lambat, tp okay dgn kulit saya, produk yg lambat kesan dia ni bagus drpd produk yg guna 2 mngu dah nampak kesan,

    ReplyDelete
  33. Kulit muka saya pon teruk jugak, skrg saya pakai sk-II memang kesan dia lambat, tp okay dgn kulit saya, produk yg lambat kesan dia ni bagus drpd produk yg guna 2 mngu dah nampak kesan,

    ReplyDelete
  34. Saya pakai Skin care local fantabulons skin care Habis rosak satu muka berjerawat dan sampai Dlm mata jadi merah ruam ruam.. Makin melarat ke pipi kiri dan kanan.. Dan Kwn Saya Pkai skin care vit e plus collagen Ada merkuri hangus hitam muka dia.. Sepupu saya Pkai dnars Tem sapu krim mlm rasa muka terbakar panas.. Saya pun da serik Pkai produk tempatan tahu nk keuntungan bukan nk merawat kulit.. Bila di tanya jawapan semua sama.. Ckp beli Xori la. Padahal ada merkuri.. Xkn yg Xori nk cetak bekas kotak SEBIJI sama dgn yg original semua tu perlu kos ok.. Dan xpnh bunyi kkm mengangkp produk yg Xori.. Conclusion barangan local semuanya ada merkuri=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dulu pakai skincare vit e plus collagen tu. Memula saya pakai muka rasa pedih selama 3hari tapi saya tetap teruskan. Lelama muka saya jadi flawless gila n satu jerawat langsung takda. Nak dekat beberapa bulan baru saya sedar kulit saya makin nipis n saya sukar buat aktiviti luar sbb kulit saya pedih n terbakar sampai ada tompok hitam. So saya decided stop produk tu n muka saya makin teruk. Jerawat banyak timbul n muka pun makin gelap. Sejak tu saya hanya guna produk under farmasi sahaja. Sekarang saya guna cetaphil, safi , eversoft(scrub), bio essence(facemist) dan Dr. Morita (moisturizer)

      Delete
  35. Hai u olls...kulit sy jenis kombnasi (kadang kering,kadang berminyak) so x tau nk declare kering or berminyak, maknanya kombinasi la kn..dan sensitif pada produk skincare yg mengandungi bahan kimia..sy penah cuba bermacam2 jenama..(dnars,babies blink,v asia,beuty qaseh, sendayu tinggi, dll)tp bole dikatakan semuanya x serasi..yg ok sikit produk dms360..ok sikit laa...lps guna produk dms sy try produk himalaya...Alhamdulillah..finally Jumpa juga yg serasi dgn kulit sy...klu bg u olls yg berkulit sensitif n jerawat, sy suggest guna yg rangkaian neem..produk ni berasaskn tumbuh-tumbuhan..sgt best..jerawat sy kering n x tumbuh lg dah..Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  36. Tumpang admin.. Saya dah stop guna SAFI RANIA GOLD .. Alhamdulillah sekarang guna ROYAL EXPERT WHITENING sebab saya tak tahan muka elar banyak sangat jerawat bernanah.. Cadangan saya, guna REW Soap dan krim sahaja .. Yg lain-lain x payah.. Jimat sikit.. Standard harga saya tgk setakat ni sabun RM10-RM15 .. Krim muka RM125 .. Saya dah jatuh hati dengan REW sebab dah rawat kulit muka saya macam dulu semula.. heee #SharingIsCaring -iRa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rew ada paraben..x elok gak

      Delete
    2. Sis, sy pakai royal expert advance whitening, tapi naik jerawat pulak huhuhu padahal dah beli yg ori punya. Putih pun tak. Kalau teruskan lama ke baru nampak kesan?

      Delete
    3. Salam.....yg saya tahu REW ni adalah produk yang diharamkan oleh KKM. Cuba check kat senaraiproduk diharamkan KKM.

      Delete
  37. Kalo safi or fair and lovelyz?

    ReplyDelete
  38. Lepas terkena produk local buat muka saya naik jerawat bernanah sampai 3 tahun baru nak baik. Sebelum tu jerawat pun tak penah ada. Tobat dah. Try macam2 produk org suggest, yang paling sesuai dengan saya Kiehls. Mahal sikit tetapi berbaloi.

    ReplyDelete
  39. Review yang bagus ni, adik beradik saya sekarang ni mostly ramai pilih MK (Mary Kay)

    ReplyDelete
  40. Produk muslim pun ada yang bestseller sekarang ni. Produk The Junni. Suka sangat bau strawberry dia sebab natural skincare. Mahal tu boleh tahanla sebab sampai ratus. Tapi worth it untuk beli. Sampai sekarang saya guna 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah guna but takda function sama je muka

      Delete
    2. I pnh pkai lepas pkai tk thu knp jerawat kcik² tumbuh kt dahi bnyk sgt smpai kt muka . x thu la maybe sbb x sesuai kot

      Delete
  41. Hai sy nak share sikit pengalaman pakai skincare ni.sebelum ni muka tkde jerawat.lepastu tgn ni gatal nk beli produk untuk putih dan flawless.sy try cream royal expert whitening.masa pakai tu muka macam naik blackhead byk giler.dah risau dah.sy teruskan pakai.lama2 memang kulit sy putih dan licin.teruja la kejap kan.lepastu sy skip seminggu tk pakai cream tu.jerawat mencanak naik dekat tepi pipi dan rahang.dari tkde jerawat terus naik jerawat putih dan jerawat batu.sedih btul.sy stop dah pakai cream tu.sy guna produk natural dan organik je skrang.tkpelah tk putih dan flawless pun.asalkan kulit tk naik jerawat dah dan bersih.dekat 4 bulan nk hilangkan jerawat huhu.kalau boleh jgn la beli produk yg ada merkuri dan chemical yg tinggi.maybe skrang tk nmpk kesan.once u stop using it u will suffer.jadi selamat memilih skincare guys..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai girly,can u suggest any organic cream for me??...

      Delete
    2. Hi..girly here..i pakai mentholatum botanics.nk bg natural muka balik.tp take time la sbb muka teruk jerawat kn.then i pakai cetaphil dan ubat jerawat dalacin T.bila muka i da ok sikit i try cari produk yg less chemical.i jumpa satu produk ni pengeluaran produk dia sama macam simplysiti.Namanye Erdina Beauty.so far i pakai sebulan muka i bersih dan jerawat makin kurang.then sbulan skali u pegi la buat facial ye.tp i pakai semua produk ni kesan dia lambat sikit lah.sbb dia nk pulihkan kulit muka.u nk putih secara selamat makan vitamin c dan minum air banyak ok.then try la masker guna madu.pakai air beras pon boleh.pakai tomato pon boleh.selamat mencuba

      Delete
  42. saya bru lps stop dnars,skrg muka penuh jerawat dhh..sedihh😢😢

    ReplyDelete
  43. saya bru lps stop dnars,skrg muka penuh jerawat dhh..sedihh😢😢

    ReplyDelete
  44. Sy guna cellnique.. alhamdulillah..jerawat mmg almost xde.. & lebih licin & lembut.. x berminyak.. recommended.

    ReplyDelete
  45. Jangan lupa review produk bluebell skin care ya Cik Elvina jane.

    ReplyDelete
  46. Thank you buat infonya, bermanfaat sekali

    Terima Kasih

    ReplyDelete
  47. Hi,,ada sapa2 boleh suggest cream mlm x...nk jadikan kulit putih mulus g2...

    ReplyDelete
  48. Alahai stop using dnars. Mmg muka u elok bila pakai, but once u tak pakai lagi muka akan jadi teruk. Tati skincare pun sama. Doctor facial i pun ckp tati teruk. Most of customers dia dapat kesan yg sgt2 teruk from it. Nak bagitau, semua skincare tempatan menggunakan ingredients yg sama. Nama brand je lain. (Doctor yg bgtau) guna cleanser yg dijual kat farmasi/watsons or guardian. I use cetaphil. So far ok. Then beli ubat jerawat dkt farmasi.
    P/s: cleanser cetaphil ada dua jenis, Oily Skin & Gentle Skin. Klau kulit u guys oily, PASTIKAN guna yg oily skin punya. Klau guna yg gentle skin nanti kulit makin berminyak. Btw skrg i tgh try bio oil. Sbb cg i recommend. Tapi tak silap dia cakap bio essence, tapi i tersalah beli bio oil. Bio oil ni sbnrnya sesuai utk kulit kering. I ni kulit berminyak alahaii. Dh nama pun bio oil, so mmg teksturnya berminyak lah. I pakai utk hilangkan parut jerawat & sekatakan kulit (sbb elok utk parut) tapi klau parut jerawat tak recommend sgt kalau jerawat tu disebabkan oleh minyak. Sbb ye lah kan, minyak combine dgn minyak, makin la teruk. Tapi memandangkan dah beli, syg pulak nk buang. So i igt nk try jela dulu, mana tahu boleh hilangkan parut jerawat & sekatakan kulit. Walaupun berisiko, tak cuba tak tahu. :)

    ReplyDelete
  49. Terimakasih atas reviewnya semoga makin bermanfaat...kunjungi juga punya kami :)

    ReplyDelete
  50. Hai, bleh x tlg suggest produk ap utk putih kan kulit mke? Mke sye nmpak gelap n kemerahan tp kulit tangan lebih putih. Mcm mne yer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amik vitamin C dan E, utk sluruh kulit...saya makan vitamin brand nutrilite, kalau berminat leh wasap utk saya share 0127697172

      Delete
    2. Pakai set cosmoderm luminous pearl...

      Delete
  51. Ada sesiapa pernah pakai produk kiehls....

    ReplyDelete
  52. Sy pun pakai royal expert.. Lepas stop penuh jerawat naik muka,muka kusam, gelap.. Padahal sebelum ni jrg sgt naik jrwat.. Nyesal sngat..skrg xtau nk pakai apa.. Just wat masker guna bahan2 alami ja, tomato, kunyit, yogurt, madu.. Hopefully muka elok balik

    ReplyDelete
  53. Hai! #SharingIsCaring-IRA. Tumpang ya admin utk perkembangan. Hehe.. Utk pengetahuan rakan², sy masih setia dgn Royal Expert Whitening sbb yg diwar-warkan di tv REW dari seller jual fake product bukan yg ORI. Timbul keraguan juga dlm diri sy. Namun, sy tetap nak setia. Sy menggunakan REW botol pertama pada Februari hingga ke hari ini, Julai. Alhamdulillah berbaloi sgt, muka sy yg berjerawat teruk bernanah dah x ada. Masa guna, jgn letak byk sgt. Sy letak lebih sikit kat tempat jerawat ja. Sy kekalkan penggunaan krim REW, sabun dan cleanser sy wajibkan ada di rumah sbb sy akan pakai bila kulit kurang selesa (sabun mengeringkan kulit-better for those yg kulit oily). Pencuci muka harian sy cetaphil gentle (kadang² REW cleanser dlm tube), kalau kulit berminyak hari tu sy akan guna sabun. Kalau kat rumah sy akan guna krim REW dan mederma selang sehari utk kegunaan malam. Siang hari kalau kat rumah sy kan guna REW sikit ja, kalau keluar rumah - sy xpakai apa²(masa rajin guna cetaphil-sy prefer cuma guna bedak dan beuty mist spray). Alhamdulillah cuma nak share, sekarang kulit sy dah sembuh dan bebas jerawat, kulit pun nampak moist. Terima kasih TUAN PUNYA BLOG, tumpangkan sy dan sudi approve komen. Muahhh.. Good luck semua!

    ReplyDelete
    Replies
    1. teknik bisnes..klu yg x btul kt muke..dorg akn ckp fake..walhal sume nye same jer..dh sbln sy gne rew yg ori konon..lps tu stop..jrwt byk tmbul..mke jd kusam blik..huhu..sdih..bla google tgk2..teknik bisnes..yg ckp prduk xbgus sbb x ori..sdgkn yg sya bli tu pcking ori

      Delete
    2. HSA: High levels of mercury in Royal Expert Whitening Cream, Latest ...

      Delete
    3. Mula2 pkai rew mmg ok ptih..glowing..skli dh stop..jrwt tmbh mcm cndawan..sdih sgt2..klit muke merah2..skrg xtau nk pkai ape kt muke..huhu

      Delete
    4. Sy rasa elok awak rest dlu skin awak drp pakai apa2 skincare,pastu g cek kat doktor kulit. Itu lebih baik sebelum parah. Kalo awak nak pakai skincare sy cadangkan serum vit c annona. Pengasas dia pun ahli farmasi.☺

      Delete
  54. Hai, saya dah pakai mcm2 produk dr tempatan sampai jenama luar negara. Kulit muka saya xde masalah tp sebab gatal nak cuba produk muka, maklumlah masa remaja banyak cubaannya. Stat jerawat naik bila pakai produk muka tempatan. Saya stop dan pakai produk lain pula tp bukan berkurang makin bertambah jerawat naik. Dari kecil jadi besarnya dan ada jerawat tak brmata. Sakit sgt. Kawan syorkan facial resdung, saya try. Tp makin bertambah sampai kulit jadi gelap, kusam dan parut plus jerawat. Nak keluar rumah pun malu. Sekarang ni saya guna pencuci muka safi Rania gold dan Aloe Vera je. Syukur sebab jerawat x naik, cuma bila nak period je dia dtg, tu pun satu dua biji x besarnya mcm dulu. Tp kulit muka menggerutu dan berparut kesan penggunaan produk dulu. Susah nak Repair balik. Pesan saya jgn mudah percaya produk muka yg kata bahan organik tp bila dah dicampur dgn bahan kimia, khasiat organik tu dah tercemar.Bukan nak jatuhkan produk tempatan, tp kenyataannya saya guna produk tempatan yg dijual di toko2 jamu dan pusat2 kecantikan sebab utama kulit saya rosak.

    ReplyDelete
  55. Hai..sy sblm ni pengguna mary kay amat puas hati,tapi skrg ingin mencuba produk artistry.Kebanyakan kawan2 sy pengguna mary kay telah bertukar kepada artistry..kulit mereka sgt halus.Xsalah ingin mencuba,yang penting kita dapat kulit yg halus dan sihat

    ReplyDelete
  56. Pernah muka sy rosak sebab produk tempatan.alhamdulillah dah ok lps sy guna krim daun gelenggang mmg selamat sebab pkcik yg jual tu berani letak kt klopak mata dia sbb dia kata xda bhn kimia..skrg bl sy cari pkcik tu dh xda..cuma korg cuba la usaha cari mgkn dia ada d skitar psr tmpt korg..pkcik tu dari perak..mmg terbaik..

    ReplyDelete
  57. Saya pernah guna produk dnars. So far okay je. Kulit jadi makin cerah, glowing lagi. Sngat best pakai dnars. Tapi sye dah stop pkai sbb org kata dnars ade merkuri. So sye stop. Even sye dh stop, muka sye alhamdulillah tkde effect buruk pun mcam org war2kan. Lpas sye dh stop pkai dnars, sye try pakai bio essence tanaka white sbb sye baca review kbnyakannya positif. Tapi lpas lama2 dlam agak2 beberapa bulan, tekstur muka saya okay, smooth je but muka saya jadi gelap. Sye tkthu knapa even saya sdri prasan perubahan ni trmasuk kluarga saya pun tegur bmda yang sama. Apa patut sye buat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Farihah guna Xhundara skincare. Elokkkk sgt sgt sgt. Rocomended! Produk lain dari yg lain.

      Delete
    2. Okay terima kasih. Sye akan cuba

      Delete
  58. First time try produk tempatan.. bee venom.. igatkn ok lah sbb 100% honey.. tp muka jd kering..mengelupas kat sekitar hidung..

    ReplyDelete
  59. Saya tak kerap guna REW, tak risau sangat sbb penggunaan sikit sangat.. Sekarang more to mederma and cetaphil.. Tu pun.. Alahai tak rajinnya.. Sbb saya ni yg jenis malas sikit nak sapu sana, tutup sini kat muka. Ada org kata nak guna dan stop sesuatu produk tu kena slow² .. Jgn drastik sangat.. Hehe

    ReplyDelete
  60. Tumpang tanya siapa ,safi balqis set oren dengan biru mana lagi bagus untuk kulit kombinasi?.sebab saya sekejap kulit kering, sekejap berjerawat nasi, sekejap kulit minyak (bahagian hudung pipi dan bwh dagu). Sekarang pon saya dah lama pakai set oren pencuci muka oxywhite triligy..nampka prubhn muka putih ,jerawat pon makin kecut dan kurang jadi nk tukar ke biru atau stay set oren je??

    ReplyDelete
  61. Macam macam skincare ada, jadi kene pilih yang sesuai aje dengan kulit muka.. Btw saya suka safi..tapi safi pun ada banyak jenis hehe. Skrg pakai nutriwhite shaklee

    ReplyDelete
  62. Bagus info ni..lama dah carik...ada sesapa dh try simplysity..

    ReplyDelete
  63. hii..klu serum2 tu ok x ye? mcm i flawless..danielin...n so on...tp pelik certain serum ade benda2 berkilat mcm "goldas" tu...tu ape kebenda ek? tq for feedback 😃

    ReplyDelete
  64. Muka sy rosak teruk sb slh pilih skincare. 3 kali jumpa pakar tp x ok. Sorg doktor suggest saya guna Xhundara Skincare. Produk natural. Muka problem sy jerawat batu dan jeragat teruk terus hilang. Alhamdulillah. Produk ni lain dari yg lain 100% natural. X wangi. Tp bkesan gile. Boleh putih melepak lak tu. Syukur sgt sgt. Siapa ada masalah kulit muka, pergila buat facial dan skincare tu. Guna xhundara skincare. C glamer tapi memang helokkkkkkkkk! Recomended 100%

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe pening nk.pilih yg mana satu skincare...ari tu saya guna cosmoderm... ok je...kesan lambatla... try g beli produk ni.plak.... watson kata dah ditarik smula produk cosmoderm..kenapa yek???
      Best jgk guna cosmoderm...

      Delete
    2. Mana nak bli xhundara tu?

      Delete
  65. Saya prnh guna skincare Dr. Murad & Laneige.Dua2 bagus & sesuai utk kulit saya.👍👍👍

    ReplyDelete
  66. Sy naik pening dgn produk skincare..sape ade pakai hada labo whitening ok x...please

    ReplyDelete
  67. Assalam.Sy nk share experience sy menggunakan pelbagai produk tempatan dan juga imported which ended up so bad on my skin.Masa tak pakai apa2 produk,muka helok aje.Sy start buat eksperimen pd muka bila usia mencecah 30-an,konon2 nk kulit muka flawless mcm founder2 produk yg tumbuh mcm cendawan.😅 Bermula dgn Tabita(pakai kejap aje terus stop bila baca produk ni ada mercury),N3,Mamadil Beauty Sara Skincare,Safi,Nutox dan last skali a few months ago terjebak jgk dgn Mary Kay sbb ramai sgt beauty consultants MK pujuk beli.Kesimpulannya,hasil dr penggunaan produk ni semua,muka sy mengalami 'break out' dgn jerawat terutama bhgn bwh bibir dan dagu,parut jerawat dan juga pori yg terbuka.Sy pun tak pasti kesan dr produk yg mana satu,tp sy akan cuba sesuatu produk antara 6-8 bln,dlm tempoh tu kalau takde perubahan langsung atau semakin teruk,sy tak berani nak teruskan sbb kulit muka sy akan bermasalah lbh teruk.Sy beli set Nutox sbb ia product yg dijual di farmasi,so sy fikir produk ni selamat digunakan.Mungkin kurang sesuai dgn kulit muka sy,muka sy jd bertambah 'oily' dan 'hangus'sehingga ditegur suami sy.Last skali,sy beli set Mary Kay(Timewise) satu set dlm RM700 lebih.Sy tak ckp mana2 produk tak bagus,cuma utk kulit muka sy yg berminyak,set MK ni tak sesuai,sbb ia menyebabkan kulit muka sy makin berminyak dan jerawat pun makin galak tumbuh.Selepas hampir 7 bulan,sy stop lg skali(bayangkan berapa bnyk sy dh spent utk semua produk ni,kan!).Last skali,adik ipar sy suruh sy follow ig Temyracle dan cuba baca ttg produk ni yg menggunakan bhn organik juga.Sy tawakkal,beli sabun pencuci muka,detox mask dan coffee scrub dia.Murah je rega produk Temyracle ni.Dh 3 bln lebih sy guna produk ni,so far Alhamdulillah sgt2, jerawat jarang sgt2 naik,dan muka sy kurang berminyak berbanding dulu.Cuma nak jd gebu,flawless mcm founder dia tu,tak la.😊 Sekarang dh settle masalah jerawat dan kulit muka berminyak, tinggal nk rawat kulit muka yg hangus dan pori yg masih terbuka.Tgh cari serum,day cream dan night cream yg bagus. Any recommendation tak,yg paling penting yg sesuai dgn kulit muka berminyak? Sharing is caring.😘

    ReplyDelete
  68. Hi sbelum ni pnah guna produk tmpatan,termasuk nina skin care.start guna set ni,muka lama kelamaan naik jerawat batu dan bernanah.😭.lps tu kwn recommend Tea tree skin care,kat watson ad jual..tapi tak ad perubahan.then tukar kpd safi rania gold.syukur,jerawat makin surut.selain tu AQUA pore luminous ad try gak,best!..hopufully muka saya akan bebas sepenuhnya dr jerawat dan jeragat.

    ReplyDelete
  69. Basic untk pnjagaan muka buat double cleasing.. Maksudnya cuci muka dulu dgn oil cleansing pastu cuci ngn cleanser.pastu pakai moisturizer.. Tu untk rutin.. Nak pulih balik muka.. Pakaibproduk yg takde bau..

    ReplyDelete
  70. Kalu nak jaga muka yg dh rosak.. First skali buat double cleansing, pastu cleanser and pakai moisturizer.. Tu rutin yg penting..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Produk apa yang sis paling suggest kan

      Delete
  71. Ada sesiapa tahu tentang produk mentholatum anti acne bb cream.. Di mana bole dapat ya?? Watson ada tak.. Produk ni elok ni

    ReplyDelete
  72. Suka post ni sebab banyak sangat respon. Baca satu-satu semua komen sebab nak tau produk apa yang best.hehe

    ReplyDelete
  73. Saya pon pernah pakai dnars,tati,serum azanis sampai muka saya naik jerawat teruk sangat...last skali sy prgi cek muka dia kate produk yg sy guna terlalu bnyak merkuri...so dye cdangkan sy amik bio essence...alhamdulillah muka sy dah kembali pulih...bio essence sy guna yg snail..

    ReplyDelete
  74. haii..saya pernah pakai tati skincare..masa pakai mmg cantik😕..flawless gituu..tapi lepas stop..ya ampun,,habis muka naik jerawat besar² kt dahi..malu sgd,,tambah pulak stress study,stress jerawat,,xkurang jugak stress org yg tnya pasal muka saya..malu sgd² nk jumpa org,,confident level tu mmg dah xda..klaw ada presentation kt depan org ramai mmg malu habis,,takut org x pay attention kt apa yg saya nk present tu,,takut diorang tgok muka saya yg teruk nii..hmn,,and now still recovery muka guna produck drugstore saja..tq abt all those review🤗

    ReplyDelete
  75. Hi.. sy mmg xpernah n xberani nak pakai produk tempatan hehe.. muka kakak sy jerawat teruk lepas tu dia try pakai dnars.. seminggu je terus bersih.. pas dnars tukar packaging muka dia hancur. Jerawat besar n bernanah. Adik pula pakai REW.. awal2 tu ok.. muka glowing bagai.. lepas dpt packaging baru muka hancur.. jerawat besar n bernanah. Syukur sy xpenah cuba produk2 ni semua. Ade member.. beautician dr korea. Muka mcm porcelain.. licin giler.. dia advised sy jgn terlalu taksub utk putihkan kulit. Cuaca kita panas so xsesuai dgn produk pemutihan.. so dia advise amik produk yg jenis cooling. Sy xpenah cuba pun sbb kulit muka ok. Sy Setia dgn SK2 since 2011 sampai skrg. Kulit mmg cantik.. mcm baby bak kata adik hahaha. Penah stop kejap masa pegi umrah sbb malas nak bawak produk tu smua. Kt sana gedik cuba BMC.. wow muka glowing giler.. pinkish ala2 pakai blusher.. so blk mesia pakai bmc.. sk2 tolak tepi.. pastu balik kg cuaca terlalu panas.. muka rasa tbakar sampai sy nangis sebb pedih sgt. Blk kl kulit muka mengelupas. Sedih.... pastu stop pakai bmc.. stop utk bbrp bulan mcm tu.. nak bg cool down kulit. Tp tula muka jd kusam.. dh xde muka baby2 😭😭
    Dah la dekat time nak kawin huhu.. sy nekad pakai balik sk2.. 5 hari sblm nikah.. tiap malam sy tempek mask sk2.. kemudian letak ais batu. Alhamdulillah muka licin putih nampak berseri.. tp mask tu mahal sgt hahaha
    Sampai skrg setia pakai sk2.. alhamdulillah muka xda masalah lgsg kecuali time period.. ada la sebiji dua jerawat. Pastu hilang blk. Tp satu sy perasan pasal sk2 ni.. muka ada jeragat halus. Bila tgk kat kaunter sk2.. smua promoter dia ada frackles ni.. hurmmm so fikir2kan la hehe. Btw sy pakai chanel facial wash rm170, sk clear water (toner) + miracle water almost rm700, serum stempower essence rm400 plus n rna power as a moisturizer rm220, yg ni beli online tu dpt murah..

    ReplyDelete
  76. senka punya pencuci muka pun best.. perfect whip.. dulu penah pakai collegen.. then stop sbb bnyk merkuri. hbes muka kusam jerawat kering gelap semua ade.. cuba pakai safi perfect 10.. elok pakai krim kecantikan je .pakai krim siang malam .mcm tade effect.. lama jugak tak pakai ape ape.. last skali pakai senka pencuci muka. aloe vera guardian sbgai moisturiser (ada org ckp elok ada ckp tak .i pun konpius.. tp was2 nak pakai) malam pakai water sleeping mask laneige.. ini best sngt.. sngt2 best..

    ReplyDelete
  77. cetaphil product paling best so far. trust me! tapi nak dapatkan dia tu kekadang susah yang amat, stok asyik habiss jee, beli online pun stok habis katanya..bila ada je stok, terus borong banyak2 sbb nanti susah nak dapatkannya

    ReplyDelete
  78. sy pakai dms..mase pakai kulit cantik flawless je..baru stop seminggu sebab dpt tau ade merkuri..lpas stop muka break out gler..jerawat pasir jerawat nanah bersepah kt muka..skrg xtau nk pakai ape😞

    ReplyDelete
  79. hai..saya pun de pengalaman pakai produk2 di atas, mostly mmg produk keluaran malaysia. tp kebanyyakan produk malaysia nama produk je lain2.tp dalamnya mmg same. berbeza dari packaging & harga saja. memang tak dinafikan muka flawless dan cerah. jerawat pun tak naik tapi bila tukar kepada produk lain..jerawat dah mula timbul bukan sikit2 tapi banyak siap bernanah lagi.

    sekarang ni saya dah pakai produk dari mary kay, mmg harganya nak nangis jugak la. tp dah masuk 2 bulan jugak produk yg saya pakai tp still ade lagi. kira berbaloi pakai sebab berbulan2 leh jimat. yang penting muka saya x sakit lagi bila cuci muka, sbb produk2 sebelum ni dah hakis kulit saya sampai pedih bila cuci muka. produk yg saya pakai skrg mmg agak slow permulihannya. tapi selamat sebab kulit saya tak terhakis biar pun x cerah. bagi yang na kulit cerah tu better abik supplement mcm vit C&E. sihat luar dan dalam.

    bagi yang nak abik produk organic tapi sebelum ni abik produk chemical. mungkin akan ade kesan sikit kat muka korang masa abik produk organic nti sbb produk organic akan kuarkan balik jerawat korang yang tersimpan dalam kulit sebelum ni. so mungkin muka korang akan naik jerawat dengan banyak tapi teruskan je pakai produk organic sbb dia akan bantu penyembuhan dari dalam cuma abik masa sebab takde bahan merbahaya.

    ReplyDelete
  80. Pergh. Banyak nya. SKII tu premium betul. Set basic pon (cleanser, toner dan moisturizer) pon lebih 1k.

    Fuhh

    ReplyDelete
  81. Dnars telah diharamkan oleh KKM pada tahun 2017 dan 2018.

    ReplyDelete
  82. Kalau aura white cmne plk.. ok ke x

    ReplyDelete
  83. I pakai tati skincare sbb the mmber sekelas pakai so beli kt dia . Mse dh 3 minggu tu putih glowing habis ah smpaikan terlalu glowing sgt parents pun risau then dorng suruh stop . 😹 Tapi I degil , pakai jugak enn sbb taksub nak putih glowing . Pastu dh hbis sbun dia , trus stop la x pakai Pape sminggu . Just Naik ruam kt dagu ngn bibir tu pon cm 3 hari je . Pastu okey balik . Kat dahi 2 ketol je jerawat . Dh sminggu tu beli la pncuci muka biasa oxy . Msa cuci tu kt pipi rasa kasar , sental ii mngelupas . Nseb la x breakout teruk Mana . Just ruam bwh dagu ngn dahi jerawat 2 ketol je 😹😹😹

    ReplyDelete
  84. Kita penah pakai tati skincare sbb the mmber sekelas muka putih so beli Kat dia. 3 minggu pakai mmg dh putih glowing namati . Mmg suka Gila ah . Disebabkan terlampau glowing parents Kita Suh stop pakai sbb risau bnde tu dok hakis ii kulit Kita smpai nipis . Tapi Kita degil , pakai je la apedehal 😹😹😹😹😹 Pastu sabun dh hbis , so stop ah pakai . Xpakai ppe selama sminggu . Tapi 3 hari tu Naik ruam Kat dagu ngn atas bibir , bibir Pon kering sakit Gila , tarok je ah Vaseline . Dh cukup sminggu beli je la pncuci muka biasa OXY . Masa pakai uh pipi kasar namapuihhhh sental ii je mngelupas . Nseb x breakout truk Mana . 3,4 jerawat je tumbuh . Tapi kulit kering . Nak crik moisturaiser yg okey .

    ReplyDelete
  85. Sebelum ni muka akak ok jee, tapi saja nk muka lg ok ,kak buat facial treatment guna produk organik, muka terus naik jerawat yg hitam, kak guna stimcell,muka masih x brubah, muka bertambh gelap, jerawat yg bernanah dan muka bertambah teruk, tukar pada nv, muka masih x ok jugak, kak try guna bluebell masih x der perubahan..tengok promote di tvalhijrah.. last kak buat bekam di wajah dan accpunture..sendiri.. buang darah kotor dahulu di wajah, hihi kebetuln memang ada belajardan ilmu. dan buat rawatan pada cust.... hihi.. alhamdulilah kinimuka daa ok....dan kini kak guna produk screatleaf berasaskn madu dan argan oil.. alhamdulilah dah ok.. walau x fawless dan x putih mcm orang lain..
    .yg penting jerawat x der.. syukur sgt2..

    ReplyDelete
  86. Dnar's, confirm produk mercury. Listed in cancellation of notified 2017 & 2018.
    Boleh rujuk : http://npra.moh.gov.my/index.php/recent-updates/cancellation-of-traditional-cosmetic-product/cancellation-of-notification-of-cosmetic-products.
    Sila stop pada yang menggunakan Dnar's. Terima Kasih.

    ReplyDelete
  87. saya tengah cari produk yang bole putih muka..semenjak saya stop pakai produk tempatan ...muka jadi kusam ..nk cari yg dijual di watson n affortable price..any suggestion ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengalaman sendiri bila wajah mengelupas teruk selepas salah guna produk menyebabkan saya berhati-hati memilih produk di pasaran.

      Delete
  88. dulu muka saya pun okay tak pkai skincare pencuci muka apa apa pun still okay. tapi degil kan nk jgk pkai cleanser mcm org lain,haa belilah safi fair beauty terus star naik jerawat pasir,tukar garnier pun tak jadi,pakai plk dherbs lagi teruk muka,bila tikar dnars kejap jeh okay pastu start naik naik balik haih tukar tati mmg best lha pakai tati tp bila dpt tahu jeh ada merkuri trus stop and muka jd burn then jerawat. skrg saya pkai kdoll beauty dah 4 kotak,bolehlah tp mcm xde prubahan je. and now saya nk amik lngkah slamat nak try drugstore jeh��

    ReplyDelete
  89. Any comment for diamond gold ? Rasanya ada mercury tp tengok takde bad review pun pasal product tu

    ReplyDelete
  90. Kalau nak guna SK-II, bagus try sample size dulu sbb ada kawan yg beli 1 set & abis ribu, tapi x sesuai pulak dgn kulit.

    ReplyDelete
  91. Dnars Tak elok. Kawan I gune product tu bertahun day and even if kulit dia putih, product tu menipiskan kulit muke dia. So, sekarang ni everytime kene panas or di bawah matahari terlalu lama, muke kawan I tu selalu pedih². I pun boleh nampak urat² kat muke dia sebab kulit muke dah berlapis terhakis. I sarankan korang tak gune product Dnars. Kawan I pun dah tukar ke Mary Kay. Dah lah product Mary Kay berkualiti, siap ada beauty consultant yang pantau progress kulit kite. Best tau!

    ReplyDelete
  92. Some professionals recommend only 1-2 pounds each month and some say
    1-2 ounds each eek is good. Many wome understand that smoking
    duuring pregnancy puts their unborn child at risk. There are a couple of symptoms that would suggest you a
    child witgh Autism.

    ReplyDelete
  93. Sebelum membeli produk, kita perlu kenali
    1.apa Jenis kulit kita (kering? Berminyak? Sensitif?)
    2.apa masalah utama kulit yang ingin kita atasi

    ReplyDelete
  94. sy xde maslah kulit..sy cuma g pkai cetphil...toner aiken..letak serum bio essence 24k anti aging..paki foundation biasa...muka sy kusam..kusam sngat..nmpk sun burn.kenapa ek..sy mlm xpakai apa2'..bole suggest x untuk putihkan kulit sy..krim mlm,krim siang yg sesuai..dan pengunaan yg betul untuk produk2 ni

    ReplyDelete
  95. Tati, dnars, glow glowing ada merkuri

    ReplyDelete
  96. Awal2 ms umur remaja tu kulit berjerawat,jumpa doktor.dpt ubat sapu dan antibiotik. LPS tu mmg kurang dah jerawat.

    Ms sklh menengah pakai safi Balqis, berkesan.. kulit cerah. Memudarkan parut jerawat. Pernah gatal try produk Syahirah.. botol je kaca..tapi habis burn. Pakai balik safi Balqis, cerah balik.

    Zaman sudah bekerja,sy pelik safi Balqis dah tiada effect. Kulit dah kebal kot. Kusam.

    Masa tunang pakai produk Royal Expert Whitening, 1 bekas je dah nampak kesan flowless (kulit kering). Cerah pink.Look natural skin. Kalau keluar tanpa bedak pun rasa yakin je. Tapi bekas ketiga..no effect. Tapi xde effect sampingan lain. Makin lama makin kusam. Sampailah REW ada msuk berita, katanya ada kandungan terlarang. Pastu sy stop dan xtahu pakai apa.

    Lama berhenti, xada pakai produk apa..lepas kahwin sy try seqy Beauty. Ms mengandung hormon jerawat kt bdn. Sy cari produk organik katanya. Selamat katanya. Tapi sy pelik kulit sy rse pedih pulak bila di luar. Ada program di Padang.Sy stop set jerawatnya. Tapi Mask seqy Beauty (macam pelembap) i like it. Berkesan. Set jerawatnya x.

    Sy berhenti bpe bln. try Garnier Sakura White pulak. Baca testimoni byk positif. Tapi sy pakai krimnya, rasa kulit macam panas. Mula2 pakai tapi lama2 rasa was2. Sy stop. Sy buang krimnya.

    Sekarang xpakai apa..xtahu nak try apa. Kulit kusam dan kering. Any idea..?




    ReplyDelete
  97. Setahun guna produk MK ..kecewa hasilnya tak mcm pengguna MK yg flawless tu.Kulit kusam .Dah la mahe produknya..tapi can last for few mths.tu yg best nya.mahal tapi kita blh sebing duit for d next 4mth stok..hihik..
    Then lepas tu I guna produk local peeling2 type ni,muka kena gatal2 yg teruk kt tepi keliling muka..sampai luka berparut muka kita.now,dah setahun x guna apa2..hasilnya..muka kusam teruk,jerawat kcik2 kt dahi kluaq&minyak kt muka jgn cakap la..hwaaaaaaa.dah la tua I ni..lagi nampak makin kertu merepot bila tngk diri kt cermin hari2..start mlm ni i nk guna produk tradisional buat sendri..Halia+madu+cuka epal..wish me luck ya kengkawan..inn shaa Allah..mudah2an berjaya usaha I ni..blh share review nya pulak pas ni kalo menjadik projek peloles I nnti ni..heeehee

    ReplyDelete
  98. saya pun dah pakai mcm2 produk tempatan. jerawat tumbuh pastu muka licin bila berhenti jadi balik. masa muka tengah bermslh ade orang kenalkan dengan Mary Kay. Alhamdulillah makin elok dah kulit ni sampai ade yang tegur muka nampak bersih. harga memang agak mahal tapi rasanya berbaloi sebab x yah nk spend every month nak beli skincare. produk dia blh tahan 4-8 tgk pada produk jugak, kalau cleanser dlm 4 bulan. kalau foundation memang 8 bulan atau lebih. sangat2 jimat. kiehls pun elok jugak tapi mahal hehe

    ReplyDelete
  99. Dulu saya pernah pkai Safi Rania Gold..1 set..mula2 tu mmg kulit rasa licin, cantik.lepas 3-6 bulan guna, wajah mula berjeragat, stop pkai. Cuba Dnars, memang kulit muka glowing,bintik-bintik kat hidung pun beransur hilang, kira lama jugalah guna Dnars tu,then bila dengar org kata Dnars ada mengandungi merkuri, saya stop pkai Dnars. Wajah jadi kusam balik. Saya cuba produk skincare Himalaya yang dari India tu, saya pakai pencuci muka..syukur wajah saya kembali normal, dan sekarang saya combinekan dengan produk MK Timewise (krim siang & malam), mmg sangat2 sesuai pada kulit wajah saya. Jeragat beransur pulih dan kulit wajah terasa licin walaupun tak glowing..hehehehe...Produk MK mmg sgt2 jimat..begitu juga dengan pencuci wajah Himalaya..Walaupun harga boleh tahan..tapi mmg berbaloi.

    ReplyDelete

Pesanan Editor ^_^

Sebarang komen yang berbaur spam, mengandungi link hidup / mati serta tujuan promosi dan pengiklanan tidak akan diterbitkan. Jika berminat untuk beriklan, mohon baca ruangan advertorial.