Monday 13 April 2015

10 Rahsia Menarik Tentang Fizikal Kita

FunFact] Sesetengah kita mungkin tak sedar sebenarnya fizikal kita mempunyai rahsia tertentu. Biasanya ianya diberitahu secara turun-temurun. Ini termasuklah saya sendiri. Kebanyakan rahsia yang saya kongsikan disini adalah fakta yang dishare sejak dahulu.  Kita tak memerlukan saintis untuk membuktikan hal itu adalah benar.
 
Pengalaman hidup selama berpuluh tahun oleh nenek moyang kita membuktikan fakta mengenai fizikal manusia ini adalah benar. Jangan terkejut ya apabila sesetengah fakta ni dibuktikan sains dan kajian adalah benar.  Ini termasuklah kajian mengenai garisan tapak tangan kita. Macamana mereka tahu mengenai bacaan tapak tangan ni., ia berdasarkan pengalaman hidup turun temurun dari zaman nenek moyang kita lagi. Ho ho ^_^


 1. Kanak-kanak dengan telinga yang tak melekat. Kadang-kadang dipanggil telinga gajah. Tapi saiznya bukannya besar pun. Normal saja. Agar keluar dari posisi kepalanya. Seperti dalam gambar, sebenarnya mempunyai otak yang bergeliga ya. Saya mulanya agak risau dengan telinga anak yang macam ni. Ingatkan disebabkan kesan terlalu tidur terlentang. Bila diberitahu she will be are smart girl. Fuhh lega jugalah.


2. Fakta sains mengatakan lelaki yang mempunyai jari manis yang lebih panjang dari jari telunjuk mempunyai daya tarikan yang unik bagi perempuan. Mereka umumnya mempunyai wajah yang lebih tampan dan maskulin serta mempunyai penis yang lebih panjang. Lepas ni, ramailah lelaki yang sukat jari mereka ya ;

3. Kanak-kanak yang mempunyai ruang yang dalam pada tulang belakang tengkuk, dikatakan kuat merajuk. Hal ini dapat dilihat ketika usia mereka seawal 6 bulan ke atas. Perhatikan belakang tengkuk anak anda ketika mereka sedang tunduk. Tanda ini pasti akan jelas kelihatan.


4. Wanita yang mempunyai bentuk mata seperti taurus eyes. Bahagian tepi luar matanya yang agak tajam ke atas dikatakan mempunyai mudah mencapai kejayaan dalam hidupnya.


5. Lelaki dengan hidung yang agak besar dikatakan bertuah dari segi kewangan. Kajian pakar mengatakan saiz hidung yang besar dikaitkan dengan hormon testosterone. Lelaki dengan personaliti ini mempunyai nafsu yang lebih kuat diranjang.


6. Bagi kanak-kanak yang mempunyai jari manis lebih panjang dari jari telunjuk, mereka dikatakan lebih cenderung dan bijak soal nombor. Bagi kanak-kanak yang mempunyai jari telunjuk yang lebih panjang dari jari manis pula sebaliknya. Mereka lebih cenderung pada penulisan. Agak-agak boleh jadi sasterawan lah ni ho ho..


7. Kanak-kanak atau bayi yang mempunyai dua pusar pada kepala dikatakan seorang kanak-kanak yang bertuah. Semua yang dilakukannya atau dipelihara serba menjadi. Tapi ada juga yang mengatakan kanak-kanak dengan dua pusar ini agar nakal.


8. Mereka yang mempunyai huruf M pada tapak tangan dikatakan mempunyai takdir hidup yang baik. Memang benar. Dalam keluarga saya juga ada 3 orang family yang mempunyai garis huruf M ini. Dua orang dewasa yang memangnya selalu bertuah. Ia termasuklah anak saya sendiri.

9. Wanita yang mempuyai dagu jenis besar dikatakan suka berbohong disebabkan hormon testosterone yang tinggi.

10. Lelaki yang mempunyai bentuk wajah yang tirus dan panjang dikatakan open minded dan jujur.


No comments :

Post a Comment

Pesanan Editor ^_^

Sebarang komen yang berbaur spam, mengandungi link hidup / mati serta tujuan promosi dan pengiklanan tidak akan diterbitkan. Jika berminat untuk beriklan, mohon baca ruangan advertorial.