Saturday 12 October 2013

Rahsia Kecantikan Wanita Jepun

 Kajian mengatakan bahawa wanita Jepun mempunyai jangka hayat paling lama daripada semua orang di dunia. Gadis Jepun dikatakan mampu mengekalkan kulit wajah mereka yang lebih lembut, licin, lebih putih dan lebih muda untuk tempoh masa yang lama.

Anda tidak perlu untuk menjadi seorang gadis Jepun untuk mewarisi kulit yang cantik seperti mereka.Anda hanya perlu mengamalkan rutin harian seperti yang dilakukan wanita jepun untuk mendapatkan kulit yang mulus dan cerah.

Berikut adalah beberapa rahsia kecantikan wanita Jepun dan penjagaan kulit sejak zaman dahulu:



Wanita jepun berpendapat bahawa vitamin C adalah sangat baik untuk kulit mereka, ini membuatkan mereka lebih putih.  Untuk itu, mereka mengamalkan pengambilan oren secara kerap dalam diet untuk deoxidize dan memecahkan melanin yang menjadikan kulit lebih cerah.



Mereka juga menggunakan Azuki, sejenis kacang merah. Ia merupakan bahan yang diamalkan secara turun temurun. Yang mana perlu disapu pada muka perlahan-lahan, azuki berperanan menjaga kulit muka agar lebih licin dan tanpa parut.



Pati Padi Komenuka adalah satu lagi ramuan rahsia yang digunakan oleh wanita Jepun. Ia menyuburkan kulit anda dan membantu untuk memastikan mereka yang lebih muda. Ia juga menghalang kedutan, lingkaran hitam di bawah kulit anda dan mengawal minyak semulajadi kulit.

Selain itu, mereka juga mengamalkan pengelupasan kulit serta scrub untuk menghilangkan sel kulit mati dan mendapatkan kulit yang segar dan baru.

Wakame merupakan sejenis rumpai laut jenis alga yang terdapat di perairan Jepun dan merupakan salah satu cara terbaik untuk menjaga kulit anda secara semulajadi. Ia melindungi kulit daripada sinaran UV matahari dan pencemaran. Ia juga membantu anda mengelakkan garis-garis halus dan lingkaran gelap bawah mata.

Secara rutin, wanita jepun minum teh hijau setiap hari untuk detoksifikasi.


Mereka juga dikatakan mengamalkan pengambilan kolagen mentah seperti hati lembu. Pada waktu rehat pejabat.. mereka akan keluar untuk mendapatkan kolagen mentah dari pasaraya untuk dijadikan snek yang boleh mencantikkan kulit mereka..

Kebanyakan resepi masakan jepun adalah berasaskan rebus berbanding goreng dengan minyak yang banyak...sekaligus menjadikan resepi mereka amat sihat untuk hidup yang lebih lama.

No comments :

Post a Comment

Pesanan Editor ^_^

Sebarang komen yang berbaur spam, mengandungi link hidup / mati serta tujuan promosi dan pengiklanan tidak akan diterbitkan. Jika berminat untuk beriklan, mohon baca ruangan advertorial.