Tuesday 27 September 2016

Kenali Mobicow : Cashout Pembayaran USD Dua Bulan Pertama Bersama Mobicow !

Saya pasti kebanyakan anda yang bergelar blogger pasti mencuba untuk memohon adsense. Pembayarannya dalam Usd memang untung. Rajin juga saya memohon untuk mendapatkan akaun asdense namun masih kecundang. Meskipun berjaya memohon adsense, hanya sempat mencubanya untuk tempoh yang cukup singkat. Hmmmmm ~

Apapun thanks to Mobicow. Dapat jugalah merasa income dalamUSD ni..hoho..

Jom kenali  Mobicow


Mobicow telah lama diwujudkan. Ramai juga blogger yang saya lihat menggunakan mobicow. Namun, saya hanya tahu tentang mobicow tahun ini. Ho ho.. Mobicow merupakan pengiklan sama seperti adsense, nuffnang, komli dan lain-lain advertiser. Bezanya, iklan mobicow hanya dipaparkan pada pengguna yang mengunjungi blog anda menggunakan smartphone sahaja. cpm tidak akan dikira jika pengunjung blog anda menggunakan laptop atau pc ye.

Percaya atau tidak kebanyakan netizen malaysia adalah mereka yang menggunakan telefon pintar. Anda boleh lihat kebanyakan individu di sekeliling anda pasti memegang smartphone. hoho.. Saya sendiri lebih suka online menggunakan smartphone.


Pengunjung di blog elvinajane yang menggunakan smartphone boleh tahan banyak juga. Hehe. Sebab itulah I lebih berbesar hati untuk mencuba iklan mobicow.

Apa yang best tentang Mobicow ?

Syarat memohon mobicow tidaklah cerewet sangat. Asalkan anda mempunyai blog okayy. Jika trafik blog anda konsisten, dah cukup baik. Nak letak kod iklan juga cukup mudah. Tidak complicated sangat.  Menurut pengalaman penulis sendiri, mobicow menawarkan cpm yang cukup bagus. Ia tidak mengganggu ads dari pengiklan lain. Secara ringkasnya, tiada konflik dengan iklan lain. Bahkan ia membantu mempelbagaikan sumber pendapatan anda dari blog.

Pembayaran 

Mobicow membayar publisher setiap 16hb atau 17hb. Minimum pembayaran dilakukan adalah 5usd. Sebelum memohon mobicow, pastikan anda mempunyai akaun paypal kerana pembayaran akan dibuat secara automatik ke akaun paypal anda.

Saya mula join mobicow pada 4 julai 2016. Hari ni I dah cashout komisyen dari akaun paypal and yeahh. Memang puas hati letak mobicow ads ni. Dua bulan bersama mobicow dah cashout $ 36.48 usd. Bila ditukarkan ke ringgit malaysia. Fuh ! mencecah juga Rm100.



Pendaftarannya mudah. Daftar DISINI
Kemudian, pada bahagian bawah page. Klik Sign up now



Pilih untuk sign up sebagai publisher.




Kemudian isi butir-butir peribadi anda. Contoh borang macam ni ye..



Lepas isi dengan teliti, submit dan tunggu email dari Mobicow.


1.  Emel pertama merupakan pengesahan untuk alamat emel. Klik link untuk sahkan.
2.  Emel alu-aluan dari Mobicow
3.  Emel berkenaan laman telah pun diapproved.

Semudah itu sahaja. Join Mobicow DISINI


5 comments :

  1. Rsanya setahun lebih dah saya dengan mobicow ni, sekarang ni mobicow ni dah jadi pendapatan tetap untuk saya bayar server n beli gadget di ebay hehehehe

    ReplyDelete
  2. Hai sis. Boleh cerita macam mana sis buka akaun paypal?

    ReplyDelete
  3. Time for me register Mobicow Sis :-)

    ReplyDelete

Pesanan Editor ^_^

Sebarang komen yang berbaur spam, mengandungi link hidup / mati serta tujuan promosi dan pengiklanan tidak akan diterbitkan. Jika berminat untuk beriklan, mohon baca ruangan advertorial.